Zdrowie

Jak można wspomóc rzucanie palenia?

Jak można wspomóc rzucanie palenia
Jak można wspomóc rzucanie palenia

Nikotynizm to nałóg – i tak, jak w przypadku innych nałogów, najważniejsze jest to, byśmy zdali sobie sprawę z naszego problemu. Oczywiście, nikt nie może obiecać, że rzucenie palenia będzie proste – zwłaszcza pierwszych kilka dni może być naprawdę nieprzyjemnych. Niemniej jednak rzucając papierosy znacząco poprawimy nasze zdrowie, a być może zapobiegniemy rozwojowi poważnych chorób w przyszłości, w tym schorzeń nowotworowych. Aby wspomóc ten proces, możemy skorzystać z kilku domowych metod.

Czym jest nikotynizm?

Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia nikotynizm to uzależnienie od nikotyny, czyli substancji znajdującej się w papierosach. Jej przyjmowanie pobudza receptory nikotynowe, które zaś uwalniają dopaminę, potocznie znaną jako hormon szczęścia. Sprawia to, że osoby uzależnione od nikotyny po zapaleniu papierosa doświadczają uczucia relaksacji i uspokojenia. Niestety, regularne palenie nikotyny wiąże się z wieloma konsekwencjami dla zdrowia.

Warto więc zawalczyć o to, aby wyjść z takiego nałogu, a całe szczęście na rynku istnieje już sporo produktów, które mogą skutecznie nam w tym pomóc. Jednym z nich jest Desmoxan dostępny w aptekach internetowych. Zawiera on cytozynę – substancję o działaniu zbliżonym do nikotyny, która powoli wyprzeć ją z naszego organizmu, zmniejszając i w końcu eliminując objawy uzależnienia.

Dlaczego warto rzucić palenie?

Szacuje się, że każdego roku ponad 8 milionów ludzi umiera na choroby związane z paleniem tytoniu – między innymi te nowotworowe (palenie papierosów przyczynia się do powstawania kilkunastu rodzajów raka). Wśród nich znajdują się nowotwory o bardzo złym rokowaniu, takie jak:

  • rak płuc,
  • rak krtani,
  • rak trzustki,
  • rak wątroby.

Papierosy zawierają bowiem wiele szkodliwych, toksycznych substancji. Palenie nikotyny jest także niebywale szkodliwe dla osób w otoczeniu palacza. One także – zwłaszcza dzieci –  są narażone na negatywne konsekwencje zdrowotne.

Wreszcie – jest to nałóg naprawdę drogi. Jedna paczka „dobrych” papierosów kosztować może nawet blisko 20 złotych, a bardzo uzależnieni palacze są w stanie wypalić ich nawet kilka dziennie!

5 porad dla rzucających palenie

Jak ułatwić sobie rzucenie palenia? Istnieją proste sposoby, które mogą znacząco zwiększyć skuteczność terapii.

Więcej ruchu

Aby ułatwić sobie rzucenie palenia, warto po prostu „czymś się zająć”. Aktywność fizyczna pozwoli nie tylko schować potrzebę sięgnięcia po papierosa gdzieś z tyłu głowy, ale także przyniesie wymierne korzyści zdrowotne.

Niskokaloryczne przekąski

W przezwyciężeniu chęci sięgnięcia po „dymka” pomogą też niskokaloryczne, zdrowe przekąski – marchew, seler naciowy czy kalarepa. Wielu osobom ulgę przyniesie też popijanie małymi łyczkami wody.

Telefon do zaufanej osoby

Czasem naprawdę bardzo pomaga zwykła, przyjacielska rozmowa – zwłaszcza z osobą, której udało się rzucić palenie. Jeśli nagle najdzie nas ochota na papierosa – warto zadzwonić do byłego palacza, który pomoże nam się powstrzymać.

Unikanie określonych sytuacji i miejsc

Warto unikać miejsc i sytuacji, które kojarzą nam się z paleniem. Jeśli, dla przykładu, „na dymka” chodziliśmy do konkretnego parku – warto podczas spacerów czy drogi do pracy omijać to miejsce.

Strefy z zakazem palenia

Jeśli ochota na papierosa najdzie nas gdzieś na mieście – warto udać się do strefy, gdzie obowiązuje całkowity zakaz palenia. Może to być sklep, biblioteka, muzeum czy miejsce publiczne.

Dodaj komentarz

W tym miejscu możesz zostawić swoją opinię