Jednym z najłatwiejszych sposobów na pozyskanie klientów przez Internet, jest zamieszczenie ogłoszenia w dedykowanym do tego celu serwisie. Często jednak zdarza się, że nawet gdy to zrobimy, telefonów wcale nie przybywa, a my spędzamy całe dnie na czekaniu. Przyczyna leży przede wszystkim w sposobie konstrukcji ogłoszenia. Wiele osób popełnia podstawowe błędy podczas jego zamieszania, które dyskwalifikują je w oczach potencjalnych klientów. O czym powinniśmy pamiętać podczas tworzenia swojej reklamy? Jak napisać ogłoszenie, które zainteresuje odbiorców?
Pierwsze wrażenie – ogłoszenie okiem klienta
Osoby, które przeglądają serwisy ogłoszeniowe, chcąc znaleźć interesującą ich usługę lub produkt, oglądają dziesiątki, jeśli nie setki podobnych nagłówków i tytułów. Należy jednak pamiętać, że tekst nie jest pierwszą rzeczą, na którą zwraca uwagę potencjalny klient. Przy pierwszym kontakcie z ogłoszeniem najpierw spoglądamy na załączoną fotografię czy grafikę. Dlatego właśnie, niezwykle ważne jest, aby to zamieszczone przez nas, zostało opatrzone odpowiednim obrazek.
Grafika, która przyciągnie uwagę użytkownika powinna posiadać kilka podstawowych cech:
- Charakterystyczność, ponieważ podczas przeglądania ogłoszeń klienci widzą naprawdę wiele obrazów. Zadbajmy więc, aby nasza grafika wyróżniała się na ich tle, natychmiastowo przyciągając uwagę odbiorcy.
- Profesjonalne wykonanie – żadna osoba nie będzie chciała czytać ogłoszenia, które opatrzone jest tandetną grafiką. Zwróćmy się więc o pomoc do profesjonalisty, który zajmie się wykonaniem dla nas odpowiedniego obrazu.
- Czytelność – grafika powinna kojarzyć się jednoznacznie z produktem lub usługą, którą oferujemy. Dzięki temu klient otrzyma informacje o profilu naszej działalności, jeszcze zanim zdąży przeczytać nagłówek.
- Przejrzystość – starajmy się unikać krzykliwych kolorów i zbyt dużej ilości elementów na grafice. Jeśli chcemy, by wyglądała ona profesjonalnie – wybierzmy jeden motyw przewodni i skupmy się na nim. Nie ma potrzeby na zawieranie w obrazie niezliczonej ilości skojarzeń.
Umieszczając przy ogłoszeniu atrakcyjną grafikę, od pierwszego kontaktu z klientem oddziałujemy na jego podświadomość. Jeśli obraz przypadnie użytkownikowi do gustu, a profil naszej działalności zostanie wyraźnie nakreślony w obrazie – odbiorca z całą pewnością zdecyduje się zapoznać z dalszą częścią ogłoszenia.
Atrakcyjna treść i edukacja klienta
Rodzaj klienta, którego starają się pozyskać firmy, działające w każdej możliwej branży, to klient świadomy. W chwili kiedy odbiorca otrzymuje od nas wiele informacji na temat naszej działalności i metodologii działania, jest w stanie podjąć samodzielną i świadomą decyzję odnośnie skorzystania z naszych usług. Dzięki temu, nie kontaktują się z nami osoby, chcące zweryfikować, czym właściwie zajmuje się nasza firma – trafia do nas klient już zdecydowany, który najprawdopodobniej dokona transakcji.
Tytuł ogłoszenia powinien zawierać tak zwane wezwanie do działania. Jako przykład mogą posłużyć warsztaty samochodowe. Chcąc zachęcić odbiorców do zapoznania się z ogłoszeniem nie piszmy „Profesjonalny mechanik samochodowy”, ponieważ, mimo, że taki tytuł oddaje charakter naszej działalności, to w żaden sposób nie nakłania do dalszego czytania. Zamiast tego, dużo lepiej sprawdziłoby się „Zadbaj o silnik swojego auta! Skorzystaj z usług profesjonalnego mechanika.” Bezpośredni zwrot do klienta oddziałuje na podświadomość, dzięki czemu zwiększamy prawdopodobieństwo, iż zapozna się on z naszą ofertą.
Jeśli zaś chodzi o treść samego ogłoszenia – na samej górze powinniśmy jak najbardziej ogólnie nakreślić, czym się zajmujemy. Dopiero w dalszej części tekstu zamieśćmy konkretne usługi, które oferujemy swoim klientom.
Gdzie zamieścić ogłoszenie?
W sieci znajdziemy wiele portali ogłoszeniowych, które umożliwiają zareklamowanie swoich usług. Ta branża wciąż się rozwija, warto więc przyjrzeć się przede wszystkim nowo powstającym serwisom ogłoszeniowym. Często proponują one ciekawsze i bardziej przystępne rozwiązania od takich, które znajdują się na rynku od wielu lat. Świetnym przykładem innowacyjnego portalu jest Pokato.pl, umożliwiający zamieszczanie darmowych ogłoszeń w wielu różnych kategoriach.
Dodaj komentarz