Biznes i finanse

Wykorzystaj chatbota do zwiększenia wyników organicznych Twojej strony!

Wykorzystaj chatbota do zwiększenia wyników organicznych Twojej strony!
Wykorzystaj chatbota do zwiększenia wyników organicznych Twojej strony!

Chatboty stają się coraz bardziej popularne! Nic dziwnego, wszak korzystają z kanału komunikacji, który jest najbardziej naturalny dla millenialsów i użytkowników urodzonych w nowym milenium — wiadomości tekstowych.

Na chwilę obecną ten system komunikacji z klientem jest jednym z najlepszych systemów stworzonych do generowania leadów dla Twojego działu sprzedaży. Wspomoże również marketingowców, dzięki zbieraniu danych o użytkownikach, które będą nieocenione do planowania zarówno płatnych, jak i organicznych kampanii. 

Jak pozyskiwać wartościowe informacje o swoich użytkownikach za pomocą chatbota? Poniżej znajdują się wskazówki ułatwiające to zadanie.

Bot zaczepiający komentujących na Facebooku

Poświęcasz dużo czasu i zasobów na działania w social mediach? Pewnie chciałbyś, żeby zaangażowanie użytkowników na Facebooku przekładało się bezpośrednio na wzrost ruchu na twojej stronie, czyż nie?

Dzięki autoresponderowi, który oferowany jest przez Facebooka, możesz wysyłać automatyczne zaczepki do wszystkich, którzy skomentowali Twoje posty. Dodatkowo każda osoba, która odpowiedziała na zaczepkę chatbota, będzie zapisana jako aktywny kontakt, wobec której można dalej stosować tę formę działań remarketingowych.

Działań zdecydowanie bardziej atrakcyjnych dla użytkowników. O wiele bardziej interaktywnych niż standardowa wiadomość email i dająca poczucie zainteresowania. Co więcej, taki lead może sam rozmawiać z botem i wybierać, co jest dla niego najbardziej interesujące z Twojej szerokiej oferty produktów czy usług. 

Email marketing odchodzący do lamusa

Nie ma co ukrywać, email marketing zagrzał sobie miejsca w generowaniu leadów B2B i nie zmieni się to raczej w najbliższej przyszłości. Bot do rozmowy z Twoim klientem daje jednak niepowtarzalną okazję do zaprojektowania kampanii, która może pochwalić się nawet dwa razy wyższym open rate. Co więcej, jest dużo bardziej interaktywnym i angażującym doświadczeniem.

Informacje o użytkownikach, które dostępne są dzięki panelowi Facebooka, dają możliwość do bardzo szczegółowej segmentacji Twojej grupy odbiorczej. Możesz zaplanować kampanie, które są bardzo dokładnie celowane w wąskie grupy docelowe. Cały interfejs planowania kampanii przez Facebook Messengera jest na tyle intuicyjny, że podstawowych funkcjonalności i zaplanowanie pierwszych działań można zrobić po kilku godzinach zapoznania się z narzędziem. Do bardziej skomplikowanych działań wskazana jest pomoc specjalistów, na przykład firmy KodaBots projektującej i tworzącej chatboty

RSS — zwiększ ruch organiczny Twojej strony

Wszyscy, którzy zajmują się prowadzeniem strony generującej dużo treści wiedzą, jak wielkim ułatwieniem życia jest standard RSS. Dla reszty to po krótce najpopularniejszy format służący do informowania i dostarczania treści dla zainteresowanego nią użytkownika. Zasada jest prosta, jeśli opublikujesz post, osoba, która śledzi Twoje RSS, zostanie automatycznie o tym powiadomiona.

Cały proces może zostać zintegrowany z chatbotem działającym w Messengerze i ten może wysyłać konkretne pingi za pomocą tej aplikacji do wszystkich twoich subskrybentów. Ma to tę zaletę, że ludzie szybciej i częściej wchodzą w linki proponowane im w komunikacji za pomocą chatu, niż przez email czy płatne kanały.