Biznes i finanse

Dobra strategia link buildingowa, czyli jaka?

czy domowe kosmetyki są dla każdego

Współczesny wysoki poziom konkurencyjności w świecie internetowym wymusza na firmach ciągłe udoskonalanie strategii marketingowych, a jednym z kluczowych elementów jest właśnie link building. Jednakże, istnieje wiele możliwości w kontekście możliwych metod i praktyk, dlatego pozostaje pytanie: jaka strategia link buildingowa jest naprawdę skuteczna? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, ale istnieją sprawdzone strategie, które warto brać pod uwagę.

Co to jest link building?

Link building obejmuje szereg działań mających na celu pozyskanie linków prowadzących do konkretnej witryny. Cały proces ma na celu zwiększenie autorytetu strony w ocenie algorytmów wyszukiwarek. Skutkuje to wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania oraz zapewnia większy ruch na stronie.

Przykładowe strategie link buildingowe

Ręczna weryfikacja źródła linku  – efektywną strategią może być poleganie na własnej wiedzy, doświadczeniu i intuicji. Narzędzia SEO w takim przypadku pełnią rolę wsparcia, a ostateczne decyzje podejmuje specjalista od pozycjonowania, np. z SEM House. Niewątpliwym plusem tej strategii jest to, że nie wymaga ona dużego wkładu finansowego.

Koordynacja linków wewnętrznych i zewnętrznych –  w trakcie prowadzenia działań link buildingowych istotne jest skupienie się na linkowaniu wewnętrznym. Odnośniki kierowane do innych podstron na Twojej witrynie są kluczowe zarówno dla użytkowników (ułatwiają nawigację), jak i dla algorytmów Google, które analizują strukturę witryny. Właśnie dlatego pozyskiwanie linkowania zewnętrznego powinno być wspierane przez odpowiednie linkowanie wewnętrzne, co zapewni organiczny ruch na Twojej stronie.

Cross marketing – opiera się na współpracy z innymi stronami lub wieloma domenami o podobnym tematycznym zakresie, ale nie stanowiącymi bezpośredniej konkurencji. Skuteczność marketingu krzyżowego wzrasta, gdy produkty lub usługi oferowane przez obie strony wzajemnie się uzupełniają. Takie partnerstwo ułatwia prowadzenie link buildingu, ponieważ obie strony mogą wymieniać się wartościowymi odnośnikami w sposób kontrolowany, wzmacniając jednocześnie swoje pozycje w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego link building jest ważny?

Właściciele stron internetowych często zastanawiają się nad sensownością pozyskiwania linków z innych stron internetowych i czy jest to wartość dodana, czy też strata czasu. Czy jest sens inwestowania w link building? Oczywiście, że tak! Dominik Fajferek, Head of SEO marki SEM House mówi o tym tak: „Poprzez umieszczanie linków na innych stronach, możemy podnieść autorytet naszej witryny, co z kolei przekłada się na poprawę pozycji strony w naturalnych wynikach wyszukiwania poprzez odpowiednie słowa kluczowe. Wzrost wartości witryny i zwiększenie ruchu generowanego z wyników organicznych są bezpośrednim efektem link buildingu. Wysoka pozycja w połączeniu z wartościową ofertą oraz przyjazną dla użytkowników stroną zwiększa prawdopodobieństwo, że odwiedzający użytkownik skorzysta z naszych usług”.

Budowanie linków jest czasochłonne, wymaga czasu i specjalistycznych umiejętności. Oto kilka powodów, dla których nie powinno się zaniedbywać tego procesu:

  • zwiększenie zaufania algorytmów wyszukiwarki dla Twojej witryny;
  • osiągnięcie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większą widoczność online
  • szybsze indeksowanie nowych stron przez roboty wyszukiwarki, co skutkuje szybszym pojawianiem się w wynikach wyszukiwania;
  • umieszczenie linku w odpowiednim miejscu może generować nowy ruch na Twojej stronie, przyczyniając się do zwiększenia jej popularności i aktywności użytkowników. 

Dodaj komentarz

W tym miejscu możesz zostawić swoją opinię