Biznes i finanse

Naklejki 3D – jak wykorzystać je do promocji marki?

Naklejki 3D - jak wykorzystać je do promocji marki?
Naklejki 3D - jak wykorzystać je do promocji marki?

W większości przypadków naklejki kojarzą się z gadżetem, który jest domeną dziecięcych zabaw. Wiele firm umiejętnie wykorzystuje je do promocji własnej marki. Jak to wygląda w praktyce?

Przy zakupie sprzętów RTV, AGD i elektroniki naklejki są nieodzownym elementem. Czasami pełnią funkcję ochroną i zaraz po rozpakowaniu są usuwane. Niektóre jednak zostają na urządzeniach dłużej. Zwykle zawierają informacje o parametrach technicznych, logo producenta, danych kontaktowych lub metodach kontaktu z serwisem. Ponadto w branży odzieżowej naklejki stanowią dodatek do zakupu. Jest to znane rozwiązanie zwłaszcza w firmach zajmujących się ubraniami młodzieżowymi. Klient otrzymuje coś ekstra za darmo. Z kolei dla przedsiębiorcy koszt jest niewielki, ale potencjalne korzyści bywają zaskakujące. Wynika to z faktu, że naklejki trafiają w różne widoczne miejsca. Po pierwsze podkreśla to utożsamianie się konsumenta z marką, a po drugie stanowi to darmową reklamę.

Naklejki z wyższej półki

Zwykłe papierowe naklejki są bardzo praktyczne i mają szerokie zastosowanie. Istnieją jednak rozwiązania, które wyglądają i sprawdzają się lepiej np. w trudnych warunkach atmosferycznych. Należą do nich naklejki doming, które pokrywa się specjalnie wyselekcjonowanymi żywicami. Dzięki temu stają się one wypukłe, co podnosi ich walory estetyczne. Za nimi są kwestie odporności na nasłonecznienie – oznaczenia nie blakną, a ponadto są odporne na inne warunki atmosferyczne. Daje to duże pole manewru. Producenci sprzętów, które wykorzystuje się na zewnątrz, np. klimatyzatory stosują właśnie tego typu rozwiązania. Dzięki temu w razie konieczności informacje o serwisie lub producencie łatwo odszukać. Zwykle nie trzeba wychodzić po nie na dach, gdyż naklejki znajdują się także na urządzeniach i pilotach wewnątrz pomieszczeń. Trwałość i jakość naklejek 3D sprawia, że wykorzystuje się je w wielu branżach.

Rozrywka i promocja

Naklejki 3D mają szersze zastosowanie. Idealnie nadają się jako nośnik promocji w różnego rodzaju kampaniach społecznych czy wizerunkowych. Przy okazji festynów lub wydarzeń kulturalnych stają się dobrym narzędziem do rozpowszechniania informacji. Często na stałe lądują w mieszkaniach osób, które ów gadżet otrzymały. Jeżeli naklejka promuję ideę np. mniejszego zużywania papieru w biurach z hasłem przewodnim „Drukuj mniej„, to świetnie sprawdzi się na biurkach w domach lub zakładach pracy w pobliżu urządzeń drukujących i komputerów. Wypukła naklejka przyciąga wzrok, jest zwykle miła w dotyku i niektórzy lubią się nimi po prostu bawić. Wszystkie te działania jakkolwiek nie brzmią trywialnie, to mają jeden cel, zapisać się w pamięci odbiorców. Ekspozycja na różnego rodzaju treści sprawia, że nasze decyzje zakupowe podejmowane są na podstawie znanych nam rozwiązań. Dzięki przedstawicielowi firmy lub instytucji, jakim jest naklejka uzyskujemy darmowego propagatora dóbr, usług lub idei, który nieustannie działa w terenie.

Technologia doming daje nam wiele możliwości. Przy relatywnie niskich kosztach możemy dotrzeć do dużego grona odbiorców. W końcu jako dodatek do zamówienia można dołączyć kilka naklejek. Wówczas jest duża szansa, że trafią one do kolejnych, czasami przypadkowych osób, które mogą zostać naszymi klientami. Wszystko zależy od pomysłu na promocję, bo po praktyczne narzędzie mamy właściwie pod ręką.

Dodaj komentarz

W tym miejscu możesz zostawić swoją opinię