Biznes i finanse

Prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku

Prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku
Prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku

Dzisiaj Facebook to niezbędne narzędzie komunikacyjne. Korzystają z niego przedstawiciele wszystkich pokoleń – od dzieci do seniorów. Możliwość prowadzenia rozmów, dzielenie się ciekawymi treściami i reklama firm to bez wątpienia największe atrybuty Facebooka. Marketingowcy są zgodni, że reklama na Facebooku to fenomen, który powoli zastępuje Google Ads.

Zalety Facebooka jako nośnika reklamy

Facebook to największy portal społecznościowy. Zrzesza ludzi z całego świata. Codziennie przegląda go ponad miliard ludzi. Odbiorcy mogą tworzyć różnorodne grupy zainteresowań, dyskusyjne, czy sprzedażowe, co znacznie ułatwia dojście konkretnych treści o użytkowników, którzy mogą być nimi zainteresowani. Kampania reklamowa na Facebooku jest bardzo dobrze zorganizowana: ma dokładnie określone cele i zdarzenia. Możliwość tworzenia i targetowania odbiorców reklam to atut mediów społecznościowych.

Dla każdego biznesu

Metody reklamy na Facebook podlegały wielu zmianom, tworzono nowe rodzaje reklam. Największym przełomem było powstanie grup na Facebooku, które umożliwiły dotarcie do konkretnych grup odbiorców. Kampania reklamowa na Facebooku stała się naprawdę skuteczna i przyciągająca uwagę odbiorców. Jest jednym z najważniejszych sposobów dotarcia do lokalnego klienta, czy usług online. Sklepy internetowe klientów poszukują głównie przez Facebooka. Podobnie biznesy niżowe. Kampania reklamowa na Facebooku skutecznie wspomaga firmę,  ponieważ o jej istnieniu dowiaduje się tysiące osób, a informacja może być przekazywana dalej.

więcej informacji na temat skutecznej kampanii reklamowej na Facebook

Indywidualna reklama

Badania marketingowe już dawno potwierdziły, że reklama skierowana do wszystkich tak naprawdę nie interesuje odbiorcy. Zazwyczaj przeszkadza, bo przerywa oglądanie filmu, czy ulubionego programu.  Na Facebooku można wybrać odbiorcę pod względem płci, wieku, zainteresowań, miejsca zamieszkania, czy odwiedzanych przez niego stron lub obserwowanych profili.

Reklamy na Facebooku mogą dotyczyć konkretnych wydarzeń z życia, np.: ślubu, zaręczyn, narodzin dziecka, ukończenia studiów. Zaletą kampanii reklamowej na Facebooku jest możliwość oceny reklamy przez internautów, którzy mogą dodać like lub emotkę. Kolejną cenioną przez reklamodawców zaletą reklam na Facebooku jest możliwość śledzenia tego, co robi konkurencja. Z pomocą narzędzia Biblioteka Reklam sprawdza się, czy konkurencja publikuje reklamy na Facebooku i jaki jest to rodzaj reklamy: graficzne, video. Reklamodawcy mają możliwość śledzenia, czy konkurencja oferuje klientom zniżki oraz inny rodzaj promocji.

Fecebook to jedno wielkie medium reklamowe.  Indywidualnie dobrana reklama przynosi korzyści użytkownikom portalu i reklamodawcy. W razie potrzeby można ograniczyć jej zasięg do lokalnego lub krajowego. Odbiorami reklamy są konkretni użytkownicy dobrani na podstawie wybranych parametrów. Kampania reklamowa na Facebooku jest polecana dla mniejszych, lokalnych firm, które dzięki niej mogą dotrzeć do dużego grona potencjalnych klientów i to stosunkowo niewielkim kosztem.

Dodaj komentarz

W tym miejscu możesz zostawić swoją opinię