Kultowy Garbus od Volkswagena bez dachu to samochód, którym było zainteresowanych wielu kierowców. Mimo upływu lat poziom zachwytu tym pojazdem nie zmalał. Wręcz przeciwnie. Coraz więcej osób chce mieć VW Garbusa Cabrio w swojej kolekcji zabytkowych samochodów. Jaka jest historia auta bez dachu od koncernu Volkswagena? Skąd w ogóle pomysł kompaktowy kabriolet? Przejrzyj poniższy artykuł i poznaj historię VW Garbusa w wersji cabrio!
VW Cabriolet – skąd wziął się pomysł na takiego Garbusa?
Na przestrzeni niemalże 88 lat wyprodukowano sporo ponad 3 miliony sztuk kultowego Garbusa. Wersja kabriolet stanowi znaczny odsetek w tej liczbie, gdyż na rynku pojawiło się ponad 300 tysięcy sztuk samochodu bez dachu.
Pomysł na VW Garbusa Cabrio pojawił się w 1948 roku. Ówczesny dyrektor koncernu Volkswagena zlecił zaprojektowanie trzech kabrioletów z użyciem podstawowych części stosowanych w Garbusie. Pierwsze wersje kabrioletu nie były zbyt popularne w Polsce, ale za to podbiły zachodni rynek motoryzacyjny.
Warto dodać, że VW Garbus Cabrio był nawet kilkadziesiąt kilogramów cięższy od klasycznego Garbusa. Wszystko za sprawą dodatkowych części, takich, jak: stelaż dachu i tkanina.
Seryjną produkcją pierwszego VW Garbusa Cabrio zajmował się Karmann, czyli niemiecki producent nadwozi typu kabriolet dla topowych marek samochodów. Co ciekawe, ostatnie wersje kabrioletów Volkswagena montowano aż do stycznia 1980 roku!
Volkswagen Garbus Cabrio w kinematografii
Historyczny związek Garbusa z okresem II Wojny Światowej to niejedyny wyróżnik tego kultowego pojazdu. Garbus (także w wersji Cabrio) stał się symbolem masowej kultury. Ten samochód w ciągu kilkudziesięciu lat był też wykorzystywany w produkcjach filmowych takich, jak:
- The Love Bug z 1968 roku, gdzie Garbus był zapalnikiem dla serii sequeli z nim roli głównej.
- Herbie z 2005 roku – w tym filmie Garbus pojawił się jako usportowiona wersja rajdowa samochodu z supermocami.
Koncern Volkswagena odniósł ogromny sukces – nie tylko po uruchomieniu seryjnej produkcji Garbusa w podstawowej wersji, ale także po wprowadzeniu na rynek wersji kabriolet. Produkcja na poziomie setek tysięcy sztuk VW Garbusa Cabrio świadczy tylko o tym, jak popularnym samochodem dawniej był projekt małego, ale niesamowicie funkcjonalnego pojazdu.
Czy warto mieć VW Garbusa Cabrio w swojej kolekcji zabytkowych aut?
Oczywiście, że tak! Jeśli interesujesz się zabytkową motoryzacją to VW Garbus Cabrio, będzie dla Ciebie prawdziwą gratką. Musisz jednak mieć na uwadze, że posiadanie samochodu z wieloletnią historią wiąże się z koniecznością renowacji karoserii, wnętrza oraz wymiany podzespołów eksploatacyjnych na nowe.
Sprawdzone części zamienne do swojego VW Garbusa Cabrio znajdziesz w sklepie online na stronie: https://garbus.pl/pl/c/Czesci-do-dachu-kabriolet/3780. W jednym miejscu zamówisz wszystko, co potrzebne do odnowienia kultowego Garbusa bez dachu.
Artykuł sponsorowany.
Dodaj komentarz